torstai 4. maaliskuuta 2010

Perättömän laskun mitätöinti onnistui

Kirjoittelin viime viikolla kaveristani, jolle suoramarkkinointikieltoa kauppaava yritys oli tehnyt tepposet. Yritys oli tulkinnut myönteisen suhtautumisen suoraan tilaukseksi ja lähetti hänelle laskua laskun perään vaikka henkilö itse ei ollut tilausta mielestään tehnyt. Lopulta postiluukkuun ilmestynyt perintälasku sai kaverini toimimaan. Hän otti yhteyttä kuluttajaneuvontaan ja teki reklamaation firmalle. Ja tämä tepsi. Lasku mitätöitiin välittömästi. Kaverini teki tämän lisäksi vielä ilmoituksen laskun mitätöinnistä perintötoimistolle - ihan siltä varalta, ettei tieto olisikaan kulkeutunut sinne asti. Nyt tilanne näyttäisi olevan selvä. Jos jotain kuitenkin vielä ilmenee, raportoin asiasta täällä.

Siltä varalta, että joku teistä lukijoista sattuu törmäämään samantyyppiseen toimintaan, voisin linkata teille kuluttajaviraston sivuilta pienen pätkän teemaan liittyen. Kiitokset Kulutusjuhla-blogin Marille tästä vinkistä.

Eli kuluttajaviraston mukaan: puhelinmyynnissä myyntitarkoitus on esitettävä ymmärrettävästi ja se kaikkein tärkein tämänkaltaisen tapausten kannalta: näyttövelvollisuus tilauksesta on yrityksellä.

www.kuluttajavirasto.fi/fi-FI/yritykselle/etamyynti/puhelinmyynti/.

Ei kommentteja: