maanantai 1. joulukuuta 2008

Ekorätti

Juuri kun olin tuskaillut tiskirättien epäekologisuuden kanssa, Tai-tai bloggasi Mantelipirtelössä aiheesta. Kirjoituksen mukaan toimivan rätin voi neuloa itse. Bambu- tai puuvillalangasta tehdyt ovat kuulema imukykyisimpiä. Neulotut rätit ovat tietysti kestäviä, koska niitä voi pestä, ja mikä parasta niistä saa juuri sen värisiä ja mallisia kuin itse haluaa. Enää ei siis välttämättä tarvitse katsella niitä karmivan värisiä tekokuitukuvotuksia.

Itse tehty rätti vaikuttaa mainiolta idealta, tosin niiden imuteho kyllä vähän epäilyttää. Mutta tämä tyttöhän kokeilee niitä kyllä heti kun vain saa tarvikkeet käsiinsä. Mitä veikkaatte, löytyyköhän sitä bambulankaa ihan tavallisista ompelutarvikeliikkeistä?

3 kommenttia:

tai-tai kirjoitti...

Mä olen ostanut bambulankaa ihan Anttilan lankaosastolta.

Kerro sitten kokemuksia kun saat rätin testattua! :)

Pia kirjoitti...

Ai, no hyvä homma. Mä ajattelin, ettei noin eksoottiselta kuulostavaa voi mistään perusmarketista löytyä, mutta kiva, että olin väärässä :) Kiitokset vinkistä. Laitan kommentteja tulemaan, jahka saan rätin neulottua ja käyttöön.

tyttism kirjoitti...

Joo, Novitalla on Bambu-lankaa ja itse löysin kesällä käsityöliikkeestä alennuskorista eurolla. Kovasti on blogeissa tiskirättejä kehuttu, itsekin harkitsen testaavani. Mulla kuluu pyykkiä vain noin kolme koneellista kolmen viikon välein, joten saa nähdä, toimiiko suht usein pestävä tiskirätti tässä osoitteessa.